What Big Pharma Doesn't Want You To Know
Take Control With Insider Information

Alternative Health Blog


Vitamin or Antioxidant Intake May Reduce the Risk of Cervical Neoplasm

In this meta-analysis which included data gathered from 22 case-control studies, involving a total of 10,073 subjects, which investigated an association between vitamin or antioxidant intake (or serum level) and cervical neoplasm risk, results found that intakes of vitamin B12 (OR=0.35), vitamin C (OR=0.67), vitamin E (OR=0.56), and beta-carotene (OR=0.68) were found to be associated with a significantly reduced odds ratio of cervical neoplasm. The authors state, "The findings of this meta-analysis indicate that overall, there were preventive effects of vitamin or antioxidant intake on cervical neoplasms in case-control studies."

Reference:

"Vitamin or antioxidant intake (or serum level) and risk of cervical neoplasm: a meta-analysis," Myung SK, Ju W, et al, BJOG, 2011 July 12; [Epub ahead of print]. (Address: Cancer Epidemiology Branch, Research Institute, Smoking Cessation Clinic and Center for Cancer Prevention and Detection, Hospital, National Cancer Center, Goyang, Korea).

Bookmark and Share

Enter your Comment and click the "Submit" Button:



Comments

No Comments Currently



<< Older   |   Newer >>

Recent Blog Posts


Blog Archives